WEZEP – De NMa geeft goedkeuring aan de samenvoeging van Plukon retail Nederland en InterChicken. Hierdoor is de fusie sinds 2 januari een feit. Interchicken uit Bodegraven is overgenomen van Mijwo Beheer.
De mededingingsautoriteit zag geen belemmering voor de plannen en ook de ondernemingsraden van beide bedrijven hebben hun goedkeuring verleend, melden Plukon en InterChicken.
Nieuwe groep
De nieuwe groep haalt een omzet van zo’n 1,4 miljard euro en heeft 14 productielocaties en ruim 4100 medewerkers. Er worden wekelijks circa 6,7 miljoen kuikens en kalkoenen verwerkt. Pluimveevleesreus Plukon (bekend van Friki, Pingo, Maski en Stolle) had al 13 vestigingen, 4000 medewerkers en 1,3 miljard omzet.
Zowel de Plukon Food Group als InterChicken zijn gespecialiseerd in verse, voorverpakte pluimveevleesproducten, al richten beide bedrijven hun marktbewerking op verschillende kanalen. Plukon is ook sterk in maaltijdconcepten en Interchicken in seizoensproducten (barbecue-, wild- en eindejaarsproducten)
Schaalvoordelen
Door de samenvoeging ontstaan schaalvoordelen die ‘zullen bijdragen aan het streven om op alle betreffende markten in Noordwest Europa een vooraanstaande rol te vervullen’, zeggen ze.
De komende maanden wordt gewerkt worden aan de samenvoeging en vindt er tussen de verschillende locaties afstemming van de productie plaats.
Lees ook:
- Plukon neemt Interchicken over (24 oktober 2012)
- Plukon mag Stolle overnemen (12 januari 2012)
- Plukon neemt Maïski over (17 mei 2010)