Unilever stopt met sponsoring NOC*NSF

31 mei 2012

ROTTERDAM - Unilever stopt eind dit jaar met de sponsoring van NOC*NSF en gaat in zee met de Johan Cruijff Foundation en JOGG (jongeren op gezond gewicht).

Dat maakte Frans Weijers, chairman Unilever Benelux, bekend aan de vooravond van de voetbalwedstrijd Nederland-Slowakije.

Het Rotterdamse concern heeft de strategie rond sponsoring tegen het licht gehouden en kiest nu meer voor verankering in de (Nederlandse) samenleving, duurzame propositie en verdieping van relaties met doelgroepen in de samenleving.

Om die reden wordt nu gekozen voor de Johan Cruijff Foundation, die per week 45.000 kinderen (al dan niet met een beperking) in beweging zet.

Ander partnership dat recent is aangegaan is met JOGG (jongeren op gezond gewicht), de Touzani-voetbalschool in Rotterdam en Lekker fit! Dit alles om vanuit convenant gezond gewicht in Rotterdam obesitas aan te pakken.

Vernieuwing strategie

Unilever was sinds 2004/2005 sponsor van Nederlands Olympisch Comité. De sponsoring was voor Unilever succesvol. “We sponsoren ook gewoon de Olympische Spelen in Londen”, zegt Weijers, “maar we waren toe aan vernieuwing in onze sponsorstrategie.”

De eerder aangekondigde samenwerking met het Wereld Natuur Fonds voor een campagne over warmwatergebruik bij het douchen en wassen van kleding verloopt eveneens voorspoedig. Hiervoor wordt later dit jaar een campagne opgezet.

Unilever werkt al langer samen met het Koninklijk Concertgebouw Orkest in Amsterdam en Diergaarde Blijdorp in Rotterdam. Ook de sponsoring van de KNSB (via Unox) en de KNVB (het Nederlands elftal) blijven gewoon doorgaan.

Het concern is onlangs gestart met een reclamecampagne 'Hou je hoofd koel!’ voor Lipton Ice Tea met Oranjevoetballer Wesley Sneijder.

Ook heeft Unilever voor het komende EK de rechten verleend aan C1000 voor het op de markt brengen van Spelersvogeltjes, vogels met de hoofden van de spelers van het Nederland elftal. Deze poppetjes worden weggegeven bij geselecteerde Unilever producten.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?