Utrecht was even het middelpunt van de Nederlandse circulaire economie. Het Congres Circulair Ondernemen 2026 opende de Week van de Circulaire Economie met een indrukwekkend gezelschap. 

Koningin Máxima, minister Stientje van Veldhoven van Klimaat en Groene Groei, en meer dan 800 ondernemers, beleidsmakers en investeerders waren tijdens de opening aanwezig. De sfeer was er een van urgentie én optimisme.