IJsbaart kiest voor een groter jasje
PREMIUM
Deel van het assortiment van IJsbaart
IJsbaart, de Nederlandse pionier in ambachtelijk plantaardig ijs, is met het aantrekken van twee investeerders in staat om zijn groeiambities te gaan realiseren. De eerste stappen zijn al gezet, dankzij een contract met de supermarktketen Albert Heijn en de entree in de festivalmarkt.
Ondernemer Tijn Baart begon het bedrijf ooit omdat hij vond dat er binnen ijs niet veel geïnnoveerd werd, terwijl de markt werd gedomineerd door enkele grote spelers. "Hij zag ruimte voor een kleine innovator. Maar zijn droom was groter: hij wilde met IJsbaart de ijs-challenger van de wereld worden, te beginnen in Nederland. En dat lukt, want inmiddels beginnen we uit ons jasje te groeien", vertelt mede-eigenaar Roderick Verplanken. Hij is binnen het bedrijf met name bezig met lange-termijnstrategie en marketing. "Op dit moment beleveren we pakweg vierhonderd horecazaken, maar we zien duidelijk potentie om in onze distributie verder te groeien. Daarvoor is kapitaal nodig. Ook hebben we ons ijs tot nu toe zelf geproduceerd, maar daar is geen schaalbaarheid in - we zitten qua productie vol. Daarom zijn we op zoek gegaan naar investeerders die geloven in onze visie en die ons daarbij willen helpen."