Bierbrouwer Bavaria introduceerde vorig jaar het bierijsje Radler Ice Lemon, een ijsje op een stokje. Na het succes van dit ijsje brengt Bavaria in 2018 twee nieuwe varianten Radler ijs op de markt: een tube met een vleugje limoncello en een beker Radler schepijs.
Bavaria Radler Lemon
Twee medewerkers van Bavaria kwamen tijdens een intern innovatieprogramma op het idee om ijs te gaan maken van Bavaria Radler Lemon 2.0%. Na de pitch kregen de twee van de directie groen licht om het ijsje daadwerkelijk te produceren en op de markt te brengen. Dit ijsje, met de naam Radler Ice Lemon, bestaat voor meer dan 98 procent uit bier en bevat 2 procent alcohol. Dit ijsje kwam in juni 2017 op de markt en was een succes. Radler Ice Lemon won eind 2017 de Foodservice Marketing Award in de categorie ‘innovatie’.
Radler ijs
Dit succes was voor Bavaria reden om het assortiment verder uit te breiden. De tube heeft de naam 'Bavaria Radler Lemon Ice 2.0% with a shot of limoncello' gekregen. Het ijsje bevat 2,0% alcohol. Er zitten 28 kcal in. Daarnaast introduceert Bavaria Radler Lemon schepijs met 1,0% alcohol. Tot slot werd ook het Radler ijs op het stokje vernieuwd en is volgens de bierbrouwer "nu nog verfrissender".
De Radler ijsjes zijn verkrijgbaar in de supermarkt, in de horeca en op diverse evenementen.
Bavaria N.V.
De familie Swinkels leidt al zeven generaties de familiebrouwerij Bavaria. Het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen en heeft het gehele brouwproces in eigen beheer. Bavaria brouwt haar bier met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Van de ruim zeven miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is 65 procent bestemd voor de buitenlandse markt.
Lees ook:
- Bavaria en Unilever Food Solutions winnen Foodservice Marketing Awards (18 december 2017)
- Bavaria introduceert het bierijsje Radler Ice Lemon ()
- Bavaria gaat samenwerken met Spaans biermerk Moritz (13 juli 2017)
- Bavaria lanceert glutenvrij bier (10 november 2016)