16.000 bezoekers op vakevent World of Private Label

6 juni 2023 Redactie Food PLMA

PLMA's vakevent "World of Private Label", die van 23-24 mei in RAI Amsterdam werd gehouden, verwelkomde dit jaar een recordaantal van 16.000 bezoekers uit 120 landen wereldwijd. 2650 exposerende bedrijven uit 72 landen presenteerden food en non-food producten op de beurs.

Twee van de belangrijkste onderdelen van het event waren de PLMA Idea Supermarket en New Product Expo, waar een tentoonstelling van huismerkinnovaties en de ontwikkeling van nieuwe producten werd gepresenteerd. Ook de pre-show seminars op maandag 22 mei werden druk bezocht.

Voor het lopende jaar 2023 wordt verwacht dat private label met 2-3% zal groeien in Europa, met de sterkste groei in Oost-Europa. Zowel NielsenIQ als GfK bevestigen dat Europa de grootste markt voor huismerken is, met een marktaandeel van 34%. Bovendien wint private label in alle landen en productcategorieën nog steeds aan marktaandeel.

Arjan Both van Walmart vertelde tijdens het event hoe het bedrijf heeft gewerkt aan zijn strategie om de meest betrouwbare en veerkrachtige toeleveringsketen op te bouwen. Het bedrijf staat ervoor open zaken te doen met Europese huismerkleveranciers die wereldwijd erkend worden.

World of Private Label wordt volgend jaar gehouden op 28 en 29 mei 2024.

Altijd op de hoogte blijven?