ZAANDAM - Albert Heijn gaat toch de nieuwe melk van Campina verkopen, aldus een woordvoerster van Campina tegenover evmi.nl. Eind juni zal de melk in 55 AH-vestigingen verkrijgbaar zijn.
In een eerder stadium dreigden de gesprekken tussen Campina en AH vast te lopen op de weigering van de zuivelaar om haar nieuwe, gezondere melk ook onder huismerk aan te bieden.
Deze overweging lijkt nu geen rol van betekenis te hebben gespeeld. Albert Heijn heeft voor haar consumptiemelk onder het AH-merk al gekozen voor de weidegangmelk van concurrent Friesland Foods.
Met het opnemen van merkdrinkzuivel lijkt AH af te zijn geweken van haar strategie om in drinkzuivel uitsluitend eigen merken te voeren. Volgens een woordvoerster van de supermarktketen bevat alleen Albert Heijn's eetzuivelassortiment A-merken.
Derde stroom
Campina op haar beurt heeft een derde stroom aan haar assortiment toegevoegd. Naast reguliere melk (als basis van andere zuivelproducten) en de nieuwe, gezondere melk, biedt de zuivelaar nu ook weidegangmelk aan voor private label.
'Circa 85 procent van onze boeren doet al aan weidegang. Deze melk heeft in April en Mei een betere vetsamenstelling. In de rest van het jaar is deze samenstelling echter vergelijkbaar met reguliere melk.'
'Het verschil met onze merkdrinkzuivel is dat deze het gehele jaar een constante kwaliteit heeft. We zullen deze melk dan ook uitsluitend onder ons Campina-merk aanbieden.'
Lees ook:
AH verkiest Friesland boven Campina (23 maart 2007)
Campina start verkoop gezondere melk (+ foto's)
(12 april 2007)
Friesland Foods komt met weidezuivel (20 februari 2007)