ZAANDAM - Albert Heijn meent dat de reclamekreet 'Helemaal ondersteboven van Australische bonbons' niet suggereert dat die van 'down under' komen. Dat schrijft AH in een brief aan de Stichting Reclame Code.
'De bonbons van Australian Homemade zijn een begrip, duidelijk herkenbaar en de gemiddelde consument weet dat deze bonbons niet uit Australië komen', aldus de retailer.
Albert Heijn reageert hiermee op een klacht ingediend door Dick Veerman van Foodlog. Die had aangevoerd dat in de advertentie wordt gesuggereerd dat de bonbons uit Australië komen. Albert Heijn stelt in het verweer dat het daar helemaal geen belang bij heeft, omdat Australië niet bekend staat om de uitzonderlijk goede bonbons.
De retailer stelt slechts te hebben willen aanhaken bij de uitdrukking 'wat je van ver haalt is lekker'. Volgens Veerman worden de bonbons geproduceerd in Amsterdam.
Lees ook:
Reclame voedingssupplement misleidend (21 mei 2007)
Hooghoudt misleidt consument (2 maart 2007)
Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over chocolade