Albron en Hutten kondigen overkoepelende organisatienaam aan: Hai

13 juni 2025 Redactie EVMI Hai
NIEUWS| Hai. Zo gaat de overkoepelende naam en het moederbedrijf van Albron en Hutten heten. De twee bundelen de krachten voor meer sociale impact en werken nauw samen op het gebied van systemen, inkoop en productie. Binnen de cateringmarkt blijven Albron en Hutten, net als hun merken en concepten, onder eigen naam bestaan.

Afgelopen november kondigde Albron de succesvolle afronding van de overname van branchegenoot Hutten aan. Inmiddels is het harmonisatieprogramma ‘Samen meer impact’ in volle gang. Albron en Hutten werken inmiddels op een gelijkwaardige manier samen en delen de ambitie om meer maatschappelijke impact te maken. Daarom lanceren ze de nieuwe naam voor het moederbedrijf: Hai – Hutten Albron Impactmakers. Dit maakten ze 11 juni 2025 aan hun werknemers bekend tijdens het bedrijfsfeest in het Philips Stadion.

Hai bedrijfsfeest lancering naam Bedrijfsfeest in het Philips Station en lancering overkoepelende naam Hai (© Hai)

Hai doneert helft van de winst

Jan Willem Hilbron, CEO van Hai, zegt in het officiële persbericht: “Door het samengaan zijn we in aantal locaties de grootste foodserviceorganisatie van Nederland. Ik zeg ook weleens: de grootste impactorganisatie van Nederland. Want de helft van wat we verdienen gaat naar onze eigenaar, een stichting. Dat investeren we vervolgens weer in de maatschappij.”  

Apart maar samenwerkend

Het karakter van Albron en Hutten is verschillend, maar vult elkaar aan, zeggen de twee. Albron is goed in exploitatie van concepten en merken in de horeca- en leisurebranche en Hutten staat bekend om zijn invulling van bedrijfs- en zorgcatering met een verleden als bakkerij. 

Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt. Daarbij is het uitgangspunt dat het maximaal onderscheidende merken blijven, met ieder hun eigen identiteit. Hilbron: “Met de nieuwe naam Hai erboven als overkoepelende organisatie. Een naam waarin beide organisaties zich herkennen en waarmee we vooruit kunnen.” 

Tegelijkertijd wordt er op de achtergrond volop samengewerkt, bijvoorbeeld op het gebied van systemen, inkoop en productie. Mark Hartmans, CSO van Hai: “Hutten beschikt over een geweldig culinair centrum, met onder andere De Verspillingsfabriek en De Zorgbakkerij, waar we veel producten zelf ontwikkelen. Dat werkt nu voor het totaal van de organisatie.” 

Niet alleen Albron en Hutten blijven dus bestaan als merk, maar ook de sociale en duurzame merken en concepten die daarbij horen. Denk aan Brownies&downieS, Smaakchef, Sign Language Coffee Bar, Coffee Company en De Buurtboer. Hartmans: “Onder het dak van Hai kunnen ze samen nog meer betekenen.” Gezamenlijk telt Hai 1100 locaties.

Altijd op de hoogte blijven?