Coca-Cola: prijzenoorlog gecompenseerd met nieuwe fles

17 januari 2007

AMSTERDAM - Frisdrankenfabrikant Coca-Cola heeft de negatieve effecten van de prijzenoorlog die de afgelopen jaren woedde, gecompenseerd door de introductie van een nieuwe fles, zo meldt Distrifood.

Coca-Cola verhoogde vorig jaar de prijzen met ongeveer 40 procent. ‘Dat heeft ertoe geleid dat wij weer op ons oude prijsniveau zitten. De totale frisdrankenmarkt is vorig jaar in geld met ongeveer 15 procent gegroeid’, aldus directeur Coca-Cola Nederland Simon McDowell.

In de afgelopen jaren zakte de verkoopprijs van een grote fles frisdrank van Coca-Cola van 1,24 euro naar 89 cent. Dat gold niet alleen voor Coca-Cola regular en de light-variant, maar ook voor onder meer de merken Fanta, Sprite en Ipsei.

Dat moet bij de onderneming hard zijn aangekomen, want het marktaandeel in volume was iets minder dan de helft van de totale markt. In 1995 dronken Nederlanders meer dan 1 miljard liter frisdrank. In geld heeft Coca-Cola iets meer dan de helft van de markt in handen. 

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over Coca-Cola

Altijd op de hoogte blijven?