Coca-Cola gaat in de Verenigde Staten melk van het merk Fairlife op de markt brengen. Door een speciaal filtreringsproces bevat Fairlife-melk meer eiwitten en calcium, minder suiker en vetten en is het lactosevrij. Ook smaakt het volgens het bedrijf beter.
Het concern begeeft zich in de VS in een turbulente melkmarkt. De verkoop van reguliere zuivel gaat er steeds meer ten koste van melk met een smaakje en met toegevoegde voedingsstoffen, zoals extra eiwitten, schrijft de Engelse krant the Telegraph. De melkprijs in de VS stijgt sinds 2008, vooral door een toenemende vraag uit China na de melamine-affaire.
Zorgt dat het 'geld regent'
Volgens Coca-Cola gaat Fairlife ervoor zorgen dat het ‘geld regent’. Dit omdat het merk een enorm groeipotentieel heeft. Wel verwacht het concern dat het opbouwen van het merk enige tijd gaat kosten. Er is een marketingcampagne gestart (foto), onder meer via Facebook.
De Fairlife-melk is behalve voedzamer ook duurzamer en diervriendelijker, stelt het concern op de website. Het is al op een aantal plaatsen in de VS te koop maar gaat vanaf volgende maand landelijk uitgerold worden. De verkoopprijs is ongeveer twee keer zo hoog als die van reguliere melk.
Lees ook:
- Coca-Cola stapt in beautydrink met farmaciebedrijf (16 oktober 2012)
- Coca-Cola introduceert melkdrank Vio (22 juli 2009)