Commercieel directeur verlaat Heineken

26 juni 2007

AMSTERDAM - Commercieel directeur Peter van Campen verlaat Heineken vanwege een 'verschil in visie'.

Van Campen zal het bedrijf per 1 juli verlaten. Volgens Heineken topman Jean-François van Boxmeer ligt de reden voor het vertrek in een verschil in visie. 

Van Boxmeer dankte Van Campen voor zijn inzet voor het bedrijf. 'Hij heeft in zijn periode bij Heineken een belangrijke rol gespeeld in de professionalisering van ons commercieel beleid. Ik wens hem het beste toe in zijn volgende functie.'

Van Campen stelde dat Heineken de laatste 15 jaar zijn 'passie' is geweest. 'Mijn vertrek komt wel op het juiste moment om een nieuw pad in mijn loopbaan in te slaan.'

Nieuwe topman van Carlsberg?
Volgens Heineken heeft het vertrek van Van Campen 'niets te maken met de resultaten of strategie van het merk Heineken'.

Een analist stelt in De Telegraaf dat Van Campen's exit mogelijk verband houdt met het vertrek van Carlsberg-topman Nils Andersen. Een woordvoerder van de Deense bierbrouwer kan echter niet vertellen wie de nieuwe topman van Carlsberg wordt.

Van Campen werkte in totaal 15 jaar bij Heineken. Hij maakte sinds oktober 2005 deel uit van de directie. Heineken verwacht op korte termijn een opvolger te kunnen benoemen.

Lees ook:
Heineken en Krups vergroten markt met nieuwe BeerTender (23 oktober 2006)

Altijd op de hoogte blijven?