'Danone start opwindende nieuwe fase'

31 juli 2007

PARIJS - 'Danone gaat een opwindende nieuwe fase in de ontwikkeling in.' Dat zei Danone-CEO Franck Riboud bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

Hij doelde daarmee op de focus van het concern op gezondheid. 'Danone zal zich helemaal op 'health' richten, volledig internationaal van karakter zijn en een nog sterker groeiprofiel hebben.'

De focus op gezondheid blijkt uit de overnames van Danone. Het concern verkoopt de koekjesdivisie en neemt de producent van baby- en klinische voeding Numico over.

Omzet
Danone behaalde in het eerste halfjaar een omzet van 7,6 miljard, 4,7 procent meer dan een jaar eerder. Die groei is het grootst in de productgroep zuivel (11,6 procent). De koekjesdivisie, die wordt verkocht, groeide met 5,3 procent. De drankendivisie groeide met 4,7 procent.

De omzetgroei in Europa bedraagt 7,8 procent en in Azië 1,1 procent. Daarbuiten is er een veel grotere omzetstijging, van 16,9 procent.

Lees ook:
Danone: liever babyvoeding dan koekjes (9 juli 2007)

Danone wil Numico overnemen (9 juli 2007)

Kraft koopt LU van Danone (3 juli 2007)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Danone

 

Altijd op de hoogte blijven?