Danone wil groeien in 'MICRUB'

17 april 2012

PARIJS - Danone heeft te kampen met een tegenvallende markt in de Zuid-Europese landen. Het bedrijf blijft merken en productcategorieën in Europa ondersteunen. De groei op de langetermijn moet echter komen van de MICRUB-landen.

Zoeken veel ondernemingen de groei in de BRIC-landen (Brazilië, Rusland, India en China), Danone ziet de groeimarkten net even anders. Het bedrijf publiceerde dinsdag de cijfers van het eerste kwartaal. Zoals in eerdere documenten van Danone, dook ook in de toelichting op deze kwartaalcijfers de term MICRUB op. Dat staat voor Mexico, Indonesië, China, Rusland, de VS en Brazilië.

"We blijven onze activiteiten in de verschillende landen richten op groei. De stuwkracht in Azië en Latijns-Amerika blijft groot. In Rusland en de Verenigde Staten beginnen de eerste resultaten van onze actieplannen zich af te tekenen, met een terugkeer naar groei", aldus CEO Franck Riboud in de toelichting op de kwartaalcijfers.

De omzet van Danone als geheel lag in het eerste kwartaal van 2012 6,9 procent hoger dan in de zelfde periode en jaar geleden. Het volume groeide met 2,2 procent. In Europa groeide de omzet met 0,9 procent, maar daalde het volume met 2,4 procent.

Lees ook:

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:

Alle berichten over Danone

Altijd op de hoogte blijven?