Danoontje ook populair bij ouderen

24 mei 2007

UTRECHT - Het kindertoetje Danoontje is ook populair bij ouderen. Dat zegt general manager van Danone Nederland Niek van Exel in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie 4.

'De kwark valt niet van de lepel en de porties zijn kleiner. Daar hebben ook bejaarden behoefte aan', aldus Van Exel.

Hij vertelt verder over de vele producten die worden nagemaakt door private label. 'Danoontje heeft flinke klappen gekregen van private label. Die maken producten in precies dezelfde kleuren.'

Optimel Control
Van Exel gaat in het interview bovendien in op de nieuwe wetgeving voor voedings- en gezondheidsclaims. Of de nieuwe verordening (2006/1924/EC) ertoe leidt dat er veel claims van producten afgaan, weet hij niet. 'Geen idee, maar over sommige claims heb ik wel eens twijfels. We weten niet of de claim van Optimel Control waar is, want het bewijs staat in de wetenschappelijke wereld ter discussie.'

Het volledige interview met Van Exel is te lezen in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie 4 van 24 mei.

Zie ook: Inhoud evmi 4

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Danone

 

Altijd op de hoogte blijven?