SCHIPHOL – De Amerikaanse koffieketen Starbucks opent komende zomer eindelijk een voor het grote publiek toegankelijke vestiging in Nederland: achter de douane op Schiphol.
De zaak is daardoor alleen bereikbaar voor mensen met een vliegticket. De nieuwe Starbucks wordt geëxploiteerd door horeca- en retailorganisatie HMSHost die er al meerdere eet- en drinkformules runt.
Over de komst van Starbucks naar Nederland circuleerden al langer geruchten. De snelgroeiende horeca- en retailketen hield zelf vaak de boot af en was uiterst summier in berichtgeving hierover.
Ook nu is de Amerikaanse koffiereus zuinig met informatie over plannen voor meer vestigingen. ‘We zijn heel enthousiast over de mogelijkheden, maar doen verder geen mededelingen. We zitten nog in een onderzoekfase’, aldus woordvoerster Bovey op Elsevier.nl
Starbucks heeft in het Westelijk Havengebied in Amsterdam al langer een opslagplaats en branderij voor koffiebonen. Daarnaast heeft het een verkooppunt in het Europees hoofdkantoor van Nike in Hilversum. Hier is de koffie van Starbucks alleen verkrijgbaar voor personeel van het sportmerk. Afgelopen jaar had de kantine de handen vol aan nieuwsgierige Starbucks-toeristen.
Lees ook:
Starbucks wint rechtzaak naam/logo (5 januari 2007)
Starbucks wil transvetvrij (3 januari 2007)