BEESD - Superunie-directeur Frans Fredrix heeft 'enig begrip' voor de eisen van fabrikanten bij inkoopgesprekken. 'Als ze ten minste met harde cijfers onderbouwen dat hun marge sterk is geslonken.'
Dat zegt hij in een gesprek met Distrifood. 'Ik heb niets met emotionele argumenten als de zogenaamde meerwaarde van innovaties en dergelijke.' Maar Superunie stelt zich minder star op bij prijsonderhandelingen over producten waarvan de productiekosten gestegen zijn.
Fredrix die bekend staat om zijn scherpe onderhandelings-tactieken heeft niet het gevoel dat de inkoopgesprekken nu pittiger verlopen dan voorheen. Volgens hem is het 'weinig anders dan normaal'.
De Superunie-directeur gaat niet in op de gevolgen voor de eigen organisatie. 'Over commercieel beleid geef ik nooit details prijs.' Wel is hij verbaasd over de openheid waarmee andere retailers lieten doorschemeren dat prijsverhogingen onvermijdelijk zijn
Lees ook:
Fabrikanten leggen Dirk vuur aan schenen (22 augustus 2007)
Zuivelaars dwingen hogere prijzen af (21 augustus 2007)
Supers gooien prijzen omhoog (20 augustus 2007)
Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Superunie