European Packaging Gallery gaat internationaal

15 februari 2017

De European Packaging Gallery slaat de vleugels uit. Het bedrijvencluster gericht op innovatieve verpakkingen voor de levensmiddelenindustrie, gaat de markt volgen die immers ook internationaliseert. Met EPG 2.0 wordt gefocust op Noordwest-Europa en Noord-Amerika.

Eerder werd gewerkt met enkelvoudige vragen van bedrijven. Nu gaat het om bredere vraagstukken met verbanden naar materialen, machinebouwers, logistiek, retailers, smart industry en internetshops

De stichting European Packaging Industry, FoodValley NL en DéDutch willen kennis en kunde over alles wat met packaging en food processing te maken heeft, sneller beschikbaar maken.

'Twee werelden bij elkaar brengen'

Voedselproducenten vragen om duurzaam materiaal en toegevoegde waarde, zoals intelligente verpakkingen voor een betere houdbaarheid en voedselveiligheid. “Bij de verpakkingsproducent liggen vele oplossingen”, vertelt Marc Oude Luttikhuis, initiatiefnemer van de oorspronkelijke EPG. “Die twee werelden bij elkaar brengen en kijken tot welke nieuwe ontwikkelingen en samenwerkingen we kunnen komen, dat is de essentie van het EPG 2.0.”

'Juiste connecties leggen'

Innovaties op het terrein van nieuwe, gebruikersvriendelijker verpakkingen die duurzamer en liefst ook goedkoper zijn, worden gepubliceerd op WorldFoodInnovations.com. Hier komen ook bedrijven met elkaar in contact. “In combinatie met gerichte matchmakingsbijeenkomsten en innovatietours kunnen we de juiste connecties voor bedrijven leggen,” aldus Roger van Hoesel, directeur Stichting Food Valley NL.

Het project wordt mede mogelijk gemaakt door de EU en het Regionale Fonds voor Europese Ontwikkeling (EFRO).

Meer info of deelnemen in het project? Joris Leferink, stichting European Packaging Gallery, management(at)epgallery.nl

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?