V.l.n.r: Tjebbe Onnes, Bart van Olphen, Harm Jan van Dijk.
Tjebbe Onnes is per 1 april aangetreden als General Manager bij Fish Tales, de Amsterdamse scale-up voor duurzame vis. Onnes is afkomstig van Albert Heijn waar hij 12 jaar werkte in commerciële rollen en de laatste jaren als Director Promotions. Bij Fish Tales treedt hij toe tot het management dat momenteel bestaat uit founder, seafoodchef en visexpert Bart van Olphen en co-founder Harm Jan van Dijk. Onnes gaat zich bij Fish Tales bezig houden met de expansie van het bedrijf.
Onnes: “Fish Tales is een zeer ambitieus bedrijf, dat als missie heeft meer duurzame vis aan de consument aan te bieden en hiermee visserijgemeenschappen die hun inkomen halen uit duurzame visvangst, in leven te houden. Vanuit mijn commerciële achtergrond bij een grote supermarktketen als Albert Heijn verwacht ik veel toe te kunnen voegen om Fish Tales naar een nóg hoger niveau te tillen en consumenten te laten genieten van de lekkerste duurzame vis.”
Over Fish Tales
Fish Tales werkt wereldwijd samen met lokale visserijgemeenschappen die leven en vissen in harmonie met de natuur. Door duurzame vangstmethoden te gebruiken, draagt het bedrijf bij aan gezonde oceanen en kunnen kleine visserijgemeenschappen werken en blijven bestaan. Harm Jan van Dijk en Bart van Olphen, de founders van het bedrijf, zijn inmiddels op veel plekken in de hele wereld actief met Fish Tales. Vorig jaar maakte Fish Tales de stap naar de VS. Onder de naam Sea Tales is het vismerk daar nu landelijk te koop bij onder meer de winkels van Whole Foods Market en The Fresh Market, twee van de meest prestigieuze supermarktketens van het land. In Nederland is Fish Tales te koop bij AH, Picnic, Cris en Gorillas.