MEPPEL - Friesland Foods start met een consumentencampagne om werkend Nederland meer te laten bewegen.
De zuivelaar wil beweging onder werktijd stimuleren, onder meer door de actie 'Win een personal trainer' binnen bedrijfsrestaurants.
'Als voedingsmiddelenfabrikant staat gezondheid bij ons hoog in het vaandel en wij willen extra aandacht besteden aan gezondheid en beweging. Lunchwandelen is een uitstekend voorbeeld van goede beweging tijdens een werkdag', aldus Theo Toering, Brandmanager van Friesland Foods Out of Home.
Coolbest
De actie moet de gezondheidsbeleving van de merken Friesche Vlag, Coolbest en Appelsientje versterken. Bij aankoop van één van deze producten in een bedrijfsrestaurant ontvangen consumenten bij de kassa een 'beweeglijk' kaartje met een actiecode. Door deze code in te vullen op www.drinkjefit.nl maken zij kans op één van de prijzen.
Consumenten maken onder meer kans op workouts gegeven door personal trainer Carlos Lens. Deze actie is gekoppeld aan de website, waar onder meer een beweegquiz en beweegalarm te vinden zijn.
Campina me-too
Friesland Foods werkt gedurende de campagne samen met het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB).
De actie van Friesland Foods vertoont overigens veel gelijkenis met een campagne van concurrent Campina. Eind vorig jaar kwam dit bedrijf met de actie Sneaky Fitness op de proppen, bedoeld om Nederlanders meer te laten bewegen. Overigens is de Sneaky Fitness-site inmiddels omgeturnd tot een Vifit-site.
Lees ook:
Campina lanceert Sneaky Fitness (2 november 2006)