Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangende producten. Tijdens Biofach van 26 tot 29 juli worden de vernieuwde producten onder het merk The Veggie Lovers geïntroduceerd.
Future Food Group ontwikkelt en producteert vleesvervangers voor zowel eigen merken als voor derden. Met The Veggie Lovers wil het bedrijf de vegetarische biologische markt in de gehele EU benaderen. Fleur van den Akker, productontwikkelaar bij Future Food Group: “De biologische en vegetarische consument beweegt zich in een nichemarkt, maar moet naar ons idee wel bediend worden en voldoende keuze hebben. Met The Veggie Lovers openen we een nieuwe categorie binnen voeding.”
Assortiment
Het assortiment van The Veggie Lovers bestaat vooralsnog uit 12 producten, waaronder vegetarische ‘pulled beef’, ‘rundstukjes’, ‘kipstukjes’ en varianten op bijvoorbeeld een burger en kipschnitzel. Alle producten zijn gemaakt op basis van biologische en natuurlijk ingrediënten. “We gaan voor lokaal en duurzaam om onze ecologische voetafdruk zo laag mogelijk te houden. Zo wordt onze soja geteeld in Oostenrijk. Daar komt bij dat 85 procent van de energie gebruikt tijdens productie ervan hernieuwbaar is,” aldus Van den Akker. Het assortiment is rijk aan vezels en eiwit en arm aan verzadigde vetten. Er wordt alleen ‘high oleic’ zonnebloemolie gebruikt.
Verpakking
Voor het versschap bestaat de verpakking van The Veggie Lovers uit een gesealde kartonnen tray, deels voorzien van een sleeve, waardoor de inhoud goed zichtbaar is. Voor het assortiment in het vriesvak zijn kartonnen doosjes beschikbaar. De verpakking bestaat uit FSC-gecertificeerd karton en gerecycled plastic.
Lancering tijdens Biofach
Het assortiment van The Veggie Lovers wordt gelanceerd tijdens Biofach, een beurs gericht op organic food in Nurnberg. De lancering vindt hier plaats omdat Duitsland de markt is waar Future Food Group als eerste op wil focussen.
Geen nieuws van EVMI meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke dinsdag en donderdag het laatste nieuws.
|