Groei A-merk zet door

2 maart 2007

DOETINCHEM – A-merken zullen de goede lijn van 2006 doortrekken in 2007. Althans, dat denkt 40 procent van de stemmers op de Stelling op onze site.

Eerder berichtte evmi.nl dat 2006 een goed jaar was voor A-merken. Uit de merken Top 100 van IRI Nederland bleek dat meer de helft van de honderd grootste merken een omzetstijging realiseerde. In 2004 lag dat percentage beduidend lager.

Overigens is 34 procent van mening dat huismerken geduchte concurrenten blijven. Het argument: deze zijn net zo goed en goedkoper.

De resterende 26 procent gaf aan dat een aanhoudende prijsdruk van retailers een negatieve invloed zal hebben op de omzetontwikkeling.

  • Het eindresultaat van de Stelling:
  • * Ja, de omzet van A-merken gaat verder groeien (40 procent)
  • * Nee, ik denk dat A-merken terrein verliezen aan huismerken. Die zijn ook goed en goedkoper (34 procent)
  • * Nee, retailers blijven druk uitoefenen op fabrikanten om de prijs laag te houden (26 procent)

taart_A-merken

Een artikel naar aanleiding van deze stelling is te lezen in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie van 15 maart.

Altijd op de hoogte blijven?