AMSTERDAM - Heineken komt deze week met ijskoude bierkoelers op de markt. De zogenaamde Sub Zero-koeler moet eind dit jaar op 600 verkooppunten (voornamelijk supermarkten) staan.
De koelkast, met een temperatuur van twee graden Celsius, is speciaal ontwikkeld voor consumenten die hun biertje langer koel willen houden.
Volgens de brouwer drinkt de gemiddelde consument zijn gekoeld biertje een half uur na aankoop. In deze periode warmt een blikje dat op 4 graden Celsius gekocht op tot 7 á 9 graden.
Pinguins
'De meeste consumenten drinken bier echter het liefst bij een temperatuur van 4 tot 7 graden. Maar liefst 42 procent geeft zelfs aan bier van 0 tot 3 graden nog lekkerder te vinden', aldus Heineken.
Naast CoolCan blikjes en Twister-flessen, bevat de Sub Zero-koeler ook BeerTender-fustjes.
De brouwer vierde de introductie deze week met een ludieke actie gebaseerd op de film March of the penguins. Circa 300 figuranten (zie foto) trokken daarbij door Amsterdam in een zoektocht naar het koudste biertje.
In 2006 lanceerde Heineken al een extra koud biertje in het horecakanaal, Heineken Extra Cold.
Lees ook:
Heineken introduceert ijskoud bier uit de tap
(31 juli 2007)