Hero koopt Friso Kindervoeding

5 juli 2007

BREDA - Hero neemt het merk Friso Kindervoeding van Friesland Foods over. De productie van de babyvoeding blijft in handen van Friesland Foods.

Hero neemt de marketing- en salesmedewerkers van Friso in Nederland in dienst.

Friso is na Nutricia de nummer twee in de Nederlandse babyvoedingsmarkt met een marktaandeel van ruim 24 procent. Hero denkt door de overname in Nederland meer te kunnen innoveren en groeien.

Friesland Foods blijft zich op een aantal buitenlandse markten wel richten op de ontwikkeling en verkoop van baby- en kinderproducten, ook onder de merknaam Friso.

Hero is in een aantal Europese landen al actief op de babyvoedingsmarkt. Het bedrijf zegt in landen als Spanje, Turkije en Zweden zelfs marktleider te zijn. Onlangs nam Hero de nummer twee in de Amerikaanse babyvoedingmarkt Beech Nut USA over.

Hero Nederland, onderdeel van het gelijknamige Zwitserse voedingsmiddelenconcern, maakte de overname woensdag bekend maar liet financiële details achterwege.

Geen kernactiviteit
Friesland Foods vindt Friso Kindervoeding geen kernactiviteit meer. Het concern wil zich richten op de uitbreiding van de kernactiviteiten kaas en lang houdbare en dagverse zuivel. Daarnaast wil Friesland Foods de activiteiten in groeimarkten uitbreiden, onder meer op het gebied van ingrediënten.

Lees ook:
Friesland Foods: opmerkelijke groei hoofdmerken (8 maart 2007)

Reclamecode nekt Fruit2day in UK (28 november 2006)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over babyvoeding

Alle berichten over Hero

Alle berichten over Friesland Foods

Altijd op de hoogte blijven?