
Granenmerk Holie’s bestaat sinds 2018 en biedt 25 producten, onder wie Granola, Crunchy Muesli en Crunchy Bars aan consumenten uit Nederland, België en Engeland.
Verkiezing Wheel of Retail
De Wheel of Retail, een verkiezing van Distrifood, reikt al 45 jaar het beste nieuwe product in de Nederlandse supermarktwereld uit. Ook in 2024 gaat het over productintroducties in de Nederlandse supermarktbranche. De producten moesten goed scoren in omzet, marge of innovatie. Nooit eerder won een merk drie dergelijke prijzen in één jaar.
Gewonnen prijzen
Holie’s won onder andere:
- een prijs voor zijn krokante ontbijtgranen en repen zonder toegevoegde suiker
- de special wheel voor de 'meest gezonde innovatie' van 2024
- de beste productintroductie van 2024 in de categorie Zoetwaren & Snacks - Biscuits
De beste productieintroductie won het bedrijf met de Crunchy Bar Protein Peanut Cacao. Valentijn van Santvoort, mede-oprichter van Holie’s: “Het blijft waanzinnig mooi dat we met een klein team, écht gezond product en onnavolgbaar merk de voedingsgiganten stuk voor stuk aan het verslaan zijn op alle terreinen.”
Hoe werden de winnaars bepaald?
Onderzoeksbureau NielsenIQ kwam met een lijst van succesvolle productintroducties op basis van nieuwe EAN-codes. Deze nominatielijst wordt uiteindelijk voorgelegd aan de vakjury. Die bestaat uit drie vertegenwoordigers van de drie grootste inkooppartijen in Nederland: Jumbo, Albert Heijn en Superunie. Deze drie hoofdjuryleden, de inkopers, bepalen uiteindelijk of er een winnaar is per categorie.
Holie's koploper op gebied van gezondheid
Holie’s producten zijn zonder toegevoegde suikers. In 2024 certificeerde het bedrijf zich opnieuw als B Corporation met een topscore van 126,2. In de tabel op de website, staat dat hun product per 100 gram, slechts 3,1 gram suiker bevat, 15 gram proteïne bevat en 17 gram vezels.
Van Santvoort: “Wij strijden al zeven jaar tegen dit soort healthwashing en laten zien dat ontbijtproducten ook zonder toegevoegde suikers fantastisch kunnen smaken. Met deze nieuwe smaken bewijzen we opnieuw dat voedzaam en lekker wél samen kunnen gaan.”
Herbebossingsprojecten
Eén procent van de sales wordt geïnvesteerd om Nederland en landen in Afrika groener te maken. Holie’s heeft projecten lopen in Uganda en Tanzania. In Uganda herbebost Holie’s samen met Trees for All en Face The Future het Kibale National Park. Het heeft al 1.343 bomen geplant.
Dit jaar bracht Holie’s vijf nieuwe smaken naar verschillende supermarkten, zoals de Albert Heijn. Deze zijn: Crunchy Muesli Protein Peanut Butter, Crunchy Muesli Protein Speculaas, Crunchy Muesli Protein Coconut Cacao, Granola Protein Amandel Speculaas en Granola Glutenvrij Protein Nuts.