HAARLEM - Het ontbreekt buitenbeentje Iki-bier aan budget voor tv- of radioreclame. Daarom worden bijzondere promotieacties op touw gezet, waarbij de link wordt gelegd met Japan.
Iki is bier op basis van groene thee met een extract van de Japanse citrusvrucht yuzu. Het bier bevat antioxidanten en heeft een laag alcoholgehalte. 'De kernwooden zijn gezond, genieten en eigentijds', zegt de eigenaar van Iki Beer Arjen Hemelaar in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie van 24 mei.
Japan
Voor de promotie richt het bedrijf zich op evenementen waar de potentiële Iki-consumenten - van 25 tot 35 jaar en goed opgeleid - zich bevinden. Japan staat daarbij centraal.
Zo sponsorde hij een sumowedstrijd op het Nederlandse strand en een Japanse modeshow in Londen. Ook huurde hij geisha's in om op het Bloemendaalse strand het product te promoten.
Het volledige artikel over Iki Beer is te lezen in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie van 24 mei.
Zie ook: Inhoud evmi 4
Lees ook:
iKi Beer wint innovatie-award IFE (21 maart 2007)
Japanse kopstoot met azijn (14 maart 2007)
Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over bier