Mona Puur best verkopende introductie

16 april 2007

DOETINCHEM - Mona heeft vorig jaar met Mona Puur het beste nieuwe product in de markt gezet. Met een verkoop van 200.000 euro per week behaalde de zuivelfabrikant van alle introducties de hoogste weekomzet in de Nederlandse supermarkten.

Dat blijkt uit de Intro Top 20 die vakblad Foodmagazine publiceert samen met onderzoeksbureau IRI. Mona staat voor de derde maal en voor het tweede achtereenvolgende jaar op de eerste plaats van de Intro Top 20. Over 2005 was Mona Boordevol het succesvolst.

Ook nummer 3 van de nieuwe lijst is een foodproduct, namelijk Senseo Extra Dark van Douwe Egberts, met een omzet van 160.800 euro per week. Nummer 2 is Page Kussenzacht. In totaal zitten 15 food-producten bij de top-20, waaronder 7 nieuwe zuivelproducten.

2006 was volgens Foodmagazine een uitstekend jaar voor introducties. De Intro Top 20 bevat veel grote nieuwe producten. Er zijn maar liefst 11 introducties die boven een gemiddelde weekomzet van honderdduizend euro uitkomen.

'De laatste keer dat dit zo was, was in de lijst over 2001 en dat was in een topjaar', zegt Ronald Laureijsen van IRI Nederland.

Lees ook:
Senseo verhoogt cholesterol niet (12 januari 2007)

Mona Boordevol wint Sial d'Or (23 oktober 2006)

Mona mikt op puur product (28 maart 2006)

Altijd op de hoogte blijven?