AMSTERDAM - 'De heavy user eet bijna elke 3 weken een potje Hak. Als we daar elke 2 weken van kunnen maken zijn we spekkoper.' Dat zegt Carel van Bemmelen van Neerlands Glorie in de printeditie van EVMI die vandaag verschijnt.
Van Bemmelen beweert dat het beter is de bestaande klanten meer te laten gebruiken dan van nul af aan te beginnen met nieuwe. 'Dat heeft een groter risico.'
Neerlands Glorie heeft 3 merken: Hak Jonker Fris en Koeleman. Van Bemmelen zegt de merken verder uit te willen bouwen, door bijvoorbeeld smaken toe te voegen.
Van Bemmelen stelt merken centraal. 'Dat geeft extra emotie. Vroeger, toen ik uit school kwam, zat mijn moeder klaar met koekjes van Verkade. Daar groeide ik mee op. Op dit moment wordt de wereld steeds groter; we zien de wereld aan ons voorbijtrekken. Mensen zoeken de veiligheid dichtbij: de vertrouwdheid van de koektrommel. Het merk is daarbij een belangrijk sociaal element.'