Op 23 mei vond het lanceringevenement plaats van de nieuwe organisatie Next Food Collective. Die wil een nieuwe invulling geven aan publiek-private samenwerking met als doel dat duurzaam en gezond voedsel sneller de weg naar ons bord vindt.
“Nederland is nummer één in kenniscreatie in voedsel en landbouw, we moeten ook nummer één worden in het creëren van verandering”, zegt Marian Geluk, directeur van Next Food Collective. De transitie naar duurzaam en gezond voedsel gaat niet snel genoeg. Next Food Collective wil deze een nieuwe impuls geven, door de vragen van bedrijven, groot en klein, te verbinden met innovatieve ideeën van kennisinstellingen.
Het startpunt van de projecten van Next Food Collective is het doorbreken van barrières die bedrijven in de weg staan om de stap te maken naar een duurzamer en gezonder voedselsysteem. Door deze barrières te koppelen aan inzichten uit toponderzoek verhoogt Next Food Collective het tempo en de impact van innovatie, met meetbare resultaten.
Meer dan twintig bedrijven en kennisinstellingen tekenden een samenwerkingsovereenkomst als partner van de nieuwe organisatie. Geïnteresseerde agro-food bedrijven die de missie van Next Food Collective onderschrijven, kunnen zich aanmelden via info@nextfoodcollective.nl.
Zie voor meer informatie: www.nextfoodcollective.nl