Nieuw verantwoord tussendoortje Lolo's

23 juli 2018

Lolo's, het  nieuwe en verantwoorde tussendoortje voor kinderen, is op 20 juli 2018 gelanceerd. Een speciale ‘Kinderraad van Advies’ overhandigde de eerste zakjes Lolo's aan de Apenheul. De producten van Lolo's bevatten geen toegevoegde suikers en zijn 100 procent natuurlijk en biologisch. Voor elke vijf verkochte zakjes van het tussendoortje krijgt een kansarmkind in Afrika een maaltijd.

Lolo's

Het nieuwe merk Lolo's is een initiatief van moeders Lysanne Denneboom en Jitra Janssonius. Zij ontwikkelden de zakjes met Sjoko knabbels en Appel sterren samen met een ‘Raad van Advies’, die volledig uit kinderen bestond. “Wij geloven in goede voeding voor kinderen binnen én buiten Nederland”, vertellen Jitra en Lysanne. “Onder de naam ‘Take a bite, feed a child’ zorgen wij ervoor dat niet alleen kinderen in Nederland genieten van verantwoorde tussendoortjes, maar ook dat er een bijdrage wordt geleverd aan de ontwikkeling van een leeftijdsgenootje in een onderontwikkeld gebied. Van elke vijf verkochte tussendoortjes gaat er namelijk een maaltijd naar een kansarm kind in Afrika.”

Apenheul

Niet alleen vond de lancering plaats in de Apelheul, het park gaat het tussendoortje ook verkopen. “Apenheul wil vooroplopen als het gaat om gezonde voeding voor bezoekers”, vertelt Erwin Cheizoo, parkmanager in Apenheul. “Verantwoord ondernemen staat bij ons voorop. We maken bewuste keuzes, óók als het gaat om voeding voor onze bezoekers."

Lees ook:

Lolo’s: Take a Bite, Feed a Child ( )

   

Altijd op de hoogte blijven?