Offensief tegen alcohol onder de 16

7 december 2006

DEN HAAG – Brancheorganisaties zijn een campagne gestart om alcoholgebruik onder jongeren onder de 16 jaar tegen te gaan.

CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen kreeg in een Haagse Albert Heijn de eerste flyer uitgereikt. De breed gedragen campagne komt van de STIVA, het CBL, PvAD en KHN om het niet-drinken onder jongeren weer tot maatschappelijke norm te maken. De flyer heeft als thema: ‘Alcohol onder de 16, nog even niet’.

In supermarkten wordt de komende tijd een half miljoen flyers uitgedeeld aan jongeren en hun ouders. Ook is er een radiospotje.

Er wordt ingegaan op de risico’s van het drinken van alcohol op te jonge leeftijd. Tevens wordt begrip gevraagd voor de verplichting van supermarkten, het legitimatiebewijs te vragen bij de verkoop van drank. Bovendien doet de campagne een beroep op de ouders om geen alcohol voor hun kroost te kopen.

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over: alcohol en jongeren

Altijd op de hoogte blijven?