MEIJEL - Uit Wagenings onderzoek bleek vorig jaar hoe gezond frambozen zijn. 'Dat was goed voor onze omzet. Maar we dachten ook: nu gaat iedereen zich met frambozen bemoeien', zegt Carlo Peters van Raspberry-Maxx. Door een uitgekiend marketingconcept weet het bedrijf echter risico's te spreiden en consumenten te binden.
Carlo Peters en Henny van Bergeijk vertellen in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie van 15 maart over hun ambachtelijke producten en activiteiten. Ze veredelen en telen frambozenplanten en frambozen en produceren jam, bonbons, sap, nektar, dressing en azijn met frambozen. Bovendien organiseert het bedrijf in het rondleidingen, proeverijen en een frambozenontbijt.
Van Bergeijk verkoopt de producten op consumentenbeurzen. Daar werft ze tevens klanten voor de activiteiten en doet ze contacten op met kleine bedrijfjes die voor hen kunnen produceren.
Het volledige artikel over de marketing van Raspberry-Maxx is te lezen in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie van 15 maart.
Lees ook:
Frambozenbedrijf wint 'Smaakmaker 2006' (5 mei 2006)
Frambozen ongekend gezond (23 maart 2006)