Ontwikkelingsmaatschappij Oost NL heeft haar belang in Food Sense verkocht aan Royal Smilde. Zo kan de producent van onder meer Fred & Ed broodbeleg de internationale ambities kracht bij zetten.
Royal Smilde uit Heerenveen is een internationale levensmiddelenproducent met een groot (distributie-)netwerk, goede infrastructuur en veel verkoopkracht. Oost NL was, toen nog als PPM Oost, sinds medio 2014 aandeelhouder van Food Sense en heeft door te investeren mede een nieuwe productlijn gerealiseerd bij de sociale werkplaats Wezo in Zwolle.
Food Sense
Volgens Karin Löwik, DGA van Food Sense, heb je als kleine speler in de retailmarkt een strategische samenwerkingspartner nodig. Een partner die over de benodigde infrastructuur, distributiekanalen en salespower beschikt. Löwik: "Uiteindelijk is die partij gevonden in Royal Smilde. We zijn dankbaar voor de kansen die we kregen door onze voormalige aandeelhouders. We hopen onder de paraplu van Royal Smilde een volgende groeistap te kunnen maken en onze internationale ambities te verwezenlijken.’
Fred & Ed broodbeleg
Löwik richtte in 2003 samen met Wouter Pol Food Sense op. Het bedrijf wil met Fred & Ed broodbeleg en dranken het weer leuk maken aan tafel, zodat kinderen met plezier hun boterhammen opeten.
Löwik: "Wij zijn zelf ouders. Wij weten hoe belangrijk eten voor kinderen is. Maar eten is meer dan alleen voeden. Het is ook een moment van samen zijn, aandacht voor elkaar te hebben, samen te genieten en te delen. Want als het leuk is, eten kinderen goed. We zijn blij dat we daar als Food Sense al veertien jaar een rol in kunnen spelen."