1. Unilever verkoopt merken ter waarde van één miljard
Unilever is van plan om verschillende voedingsmiddelenmerken, met een gezamenlijke omzet van ongeveer één miljard, te verkopen. Het bedrijf gaat zich meer richten op de dertig grootste merken.
2. Zeven trends voor voedselproducenten in 2025
Nog twee weken en dan zit het jaar er alweer op. Waar moeten voedselproducenten rekening mee houden in 2025? We delen zeven belangrijke trends voor de foodbranche.
Blijf op de hoogte met EVMI
Wil je ook in 2025 op de hoogte blijven van al het nieuws, trends en ontwikkelingen in het vakgebied? Sluit dan een abonnement af of schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief en volg ons op Linked In.
3. Alles wordt duurder, ook de NVWA
Ondernemers gaan in 2025 meer betalen voor de diensten van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). De tarieven stijgen in 2025 met ruim 11 tot 16 procent.
4. Naadloos veilig
Een naadloze afwerking van wanden en vloeren en plafonds, zonder afgifte van reuk en geur en bestand tegen chemicaliën en CIP-reinigingsprocessen, is een uitkomst voor meer dan alleen bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie.
5. FrieslandCampina en Milcobel willen fuseren
FrieslandCampina en Milcobel willen samen verder. “De fusie creëert één toekomstgerichte, gemeenschappelijke zuivelcoöperatie die veerkrachtig is en kansen op de dynamische, mondiale zuivelmarkt kan benutten.”