ROTTERDAM - Unilever concentreert zich in Brazilië meer op de merken Becel en Becel pro.activ. Het concern verkoopt zijn margarinemerken Doriana, Delicata en Claybom, met bijbehorende productieapparatuur, aan Perdigão.
De samenwerking krijgt vorm door een joint venture die Unilever met Perdigão aangaat. Deze joint venture gaat in licentie Becel en Becel pro.activ beheren.
Groeikansen
Unilever verwacht met de joint venture dat de groeikansen van Becel en Becel pro.activ in Brazilië zullen stijgen, juist omdat middelen meer geconcentreerd worden op activiteiten als onderzoek en ontwikkeling, innovatie en communicatie.
Distributienetwerk
Het concern maakt hierbij gebruik van het uitgebreide netwerk van Perdigão voor de distributie van gekoelde producten.
Perdigão is één van de grootste voedingconcerns in Latijns-Amerika. Het bedrijf slacht en verwerkt pluimvee en levert gekoelde producten en diepvriesvoeding, waaronder pasta's en pizza's.
Ook Plusfood
Het bedrijf maakte eind mei bekend een principe-overeenkomst te hebben getekend voor de overname van het Nederlandse Plusfood, onderdeel van Cebeco, voor 30 miljoen euro in contanten.
Unilever ontvangt voor de verkoop van Doriana, Delicata en Claybom aan Perdigão ongeveer 29,5 miljoen euro.
Lees ook:
‘Unilever durfde niet te kiezen’ (16 mei 2007)
Unilever legt kinderreclame aan banden (8 mei 2007)
'Unilever moet meer pro.activ's maken' (21 december 2006)
Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Unilever