Unilever introduceert Adez in Nederland

15 maart 2007

ROTTERDAM - Unilever komt met een nieuw merk op de Nederlandse markt: Adez. Dit is een drank met soja-eiwit en vruchtensappen, alsmede vitaminen en mineralen. Het is het eerste nieuwe merk van Unilever sinds de merkensanering van enkele jaren geleden.

Adez werd eerder voor de Europese markt getest in Groot-Brittannië. De introductie van het product in Nederland heeft als motto ‘Je dagelijkse krachtbron met fruit en soja’. Een glas met 250 milliliter zorgt voor 35 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid calcium, magnesium, vitamine C en vitamine B6.

Het soja-eiwit in de drank is niet genetisch gemodificeerd. Adez bevat verder eenderde minder calorieën dan vruchtendrank. Hiermee speelt Unilever in op de behoefte van consumenten te werken aan een gezond voedingspatroon.

Soja als gezond ingrediënt is volgens Unilever sterk in opkomst. Sojabonen bevatten hoogwaardige eiwitten, vezels, onverzadigde vetten, vitaminen, mineralen en andere gezonde bestanddelen. Met Adez wil de fabrikant de Nederlanders overtuigen dat soja behalve gezond ook lekker kan zijn.

Adez is verkrijgbaar in de smaken zwarte bes & framboos, mango & abrikoos, ananas & passievrucht en sinaasappel & passievrucht. Het is te vinden in het koelvak van grote supermarkten, tankstations en NS-stations.

Lees ook:
Unilever lanceert nieuw merk (6 juni 2006)

Campina importeert als eerste verantwoorde soja (3 november 2006)

 

Altijd op de hoogte blijven?