Unilever-merken winnen marktaandeel

8 februari 2007

ROTTERDAM - Het merendeel van de merken van Unilever in food hebben in Nederland marktaandeel gewonnen. Dat stelt het concern in de toelichting bij de jaarcijfers.

Unilever meent dit succes te danken aan verbetering van de receptuur en de heldere communicatie. Zo werden verbeteringen doorgevoerd in producten van Knorr en Calvé en werd het assortiment Unox-rookworsten uitgebreid.

Ook de reclame voor Becel pro.activ met Henk Westbroek en het Blue Band Kookboek sloegen aan. Bovendien startte Unilever samen met het productschap Margarine, Vetten en Oliën (MVO) een voorlichtingscampagne om duidelijk te maken waarom margarine gezond is.

Unilever stelt de goede resultaten ook te danken te hebben aan de benadering van de markt als één bedrijf. Nederland was één van de eerste landen die het One Unilever-programma invoerde.

Lees ook:
CFO Unilever vertrekt (8 februari 2007)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Unilever

Altijd op de hoogte blijven?