Unilever sponsort EK Voetbal onder 21

23 mei 2007

ROTTERDAM - Unilever is sponsor geworden van het Uefa EK Voetbal onder 21 dat dit jaar in Nederland wordt gehouden.

Nadat het concern eerder al de sponsoring van Jong Oranje op zich nam, is Unilever kort daarna benaderd door de Uefa om ook de sponsoring van dit toernooi op zich te nemen.

Voor Unilever is sponsoring van het EK een nieuwe stap in de uitvoering van haar missie rondom vitaliteit, waar naast goede voeding en verzorging bewegen een essentieel onderdeel van uitmaakt.

Unilever-merk
Ook past de sponsoring van het EK-voetbal onder 21 in de strategie om haar corporate Unilever-merk beter zichtbaar te gaan maken voor consumenten. Het geeft, volgens het bedrijf, een impuls aan de bekendheid van het merk. Het Unilever-merk zal zichtbaar zijn tijdens het toernooi, onder meer via reclameborden langs het veld.

Met de sponsoring benadrukt Unilever nog eens haar steun aan Jong Oranje op weg naar de Olympische Spelen in Beijing. Unilever zet voor de sponsoring met name het merk Rexona in. Ook gaan acties plaatsvinden bij Super de Boer vestigingen in en rond de speelsteden. Bij Kruidvat wordt bij de acties rondom het EK, ook KNVB-mascotte Dutchy ingezet.

Lees ook:
Campina sponsort wielerkoers (11 januari 2007)

Jupiler sponsort Eerste Divisie (15 mei 2006)

Unilever wil meer omzet met productdemo’s (15 februari 2007) 

Altijd op de hoogte blijven?