Unilever: 'sterk innovatieprogramma ijs'

2 augustus 2007

ROTTERDAM - 'In ijs hebben we een sterk innovatieprogramma.' Dat stelt Unilever in de toelichting op de halfjaarcijfers.

In Europa bestaan de ijsinnovaties uit Frusì, Milk-time en Solero-smoothies. Frusì is yoghurtijs met volkoren muesli en echte stukjes fruit en Milk-time is ijs dat rijk is aan calcium. Solero-smoothies zijn lichte snacks van vruchtenijs. Tijdens de eerstekwartaalcijfers wees het concern ook al op de nieuwe ijsproducten.

Een ander nieuw in Europa geïntroduceerd product is Hellmann's light, mayonaise met citrusvezel. Het product biedt volgens Unilever dezelfde smaak, maar heeft minder calorieën.

Meer winst
Unilever heeft in het tweede kwartaal van dit jaar een nettowinst geboekt van 1,15 miljard euro, een stijging van 14 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2006. De omzet groeide met 3 procent naar 10,5 miljard euro.

Unilever wil de lopende kostenbesparingen versnellen. Het concern schrapt de komende vier jaar 20.000 banen om winstgevender te worden. De te schrappen arbeidsplaatsen maken ongeveer 11 procent van het totale personeelsbestand uit.

Grondstoffen
Financieel topman Rudy Markham ziet aanhoudende kostendruk door de hoge prijzen van grondstoffen. In de eerste zes maanden van dit jaar gaf het concern al bijna 300 miljoen euro meer uit aan hogere grondstofprijzen. Vooral de prijzen voor melkproducten en eetbare oliën zijn gestegen.

Lees ook:
Unilever Brazilië zet in op Becel (25 juni 2007)

Unilever: extra omzet vroeg ijsseizoen (3 mei 2007)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Unilever 

 

Altijd op de hoogte blijven?