AMSTELVEEN – De topman van Unilever in België Yves Verschueren meent dat het concern misschien te snel merken heeft geschrapt.
'Volgens mij zijn we misschien iets te snel, iets te ver gegaan in onze keuzes om onder meer de Mora-kroketten, Zwan-worstjes en Iglo-erwtjes van de hand te doen en enkel nog te focussen op een handvol sterke merken', aldus Verschueren in de belgische zakenkrant De Tijd.
Verschueren meent dat in de handel wordt gekeken naar de productcategorie. 'Als je sterker staat, met meerdere merken in één categorie, dan zal je dat voelen. Bij ons is dat bijvoorbeeld het geval voor de margarines.'
Unilever koos er in 2000 voor om merken te schrappen. Het concern wilde van 1600 merken in food en persoonlijke verzorging naar 400 merken te gaan. Dat heeft echter niet tot een versnelling van de groei geleid.
Lees ook:
140 Marketeers weg bij Unilever (6 juli 2007)
Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Unilever