UTRECHT - Wendy van Dijk en Lay’s hebben hun samenwerking beëindigd. Beide partijen gaan in goede verstandhouding uit elkaar.
‘Samen met Wendy hebben we de afgelopen jaren met groot succes aan de bekendheid van Lay’s gewerkt. De bijdrage van Wendy heeft zeer positief voor het merk gewerkt. Nu het merk vijf jaar bestaat en het contract afloopt, hebben we ervoor gekozen om Lay's in toekomstige commercials minder nadrukkelijk te verbinden met bekende Nederlanders’, aldus Harmen Scholten, marketingdirecteur hartige snacks van PepsiCo Benelux in Distrifood.
Wendy van Dijk: ‘Ik heb jarenlang met veel plezier met Lay’s gewerkt. Het contract loopt af en ik begrijp goed dat Lay’s heeft besloten om een nieuwe weg in te slaan.’
In 2001 werd het merk Smiths overboord gezet en werd het internationale merk Lay’s ook in Nederland geïntroduceerd. Overigens is de naam Smiths sinds zomer 2006 weer terug als paraplumerk voor de Nederlandse zoutjes van PepsiCo, zoals Hamka’s, Nibb-its en de nieuwe Cloudies.
Lees ook:
Zonnebloemolie halveert verzadigd vet in Lay's en Smiths
(10 juli 2006)