AMSTERDAM - Yuno, producent van gezonde kindersnacks op basis van groente en fruit, heeft via het crowdfunding platform Seeds.nl heeft het totaalbedrag van 35.000 euro binnen gehaald voor het ontwikkelen en uitbreiden van het assortiment.
Het gaat daarbij om het "ultieme gezonde tussendoortje voor kinderen tussen 4 en 12 jaar om mee te nemen naar school", stelt het bedrijf.
Crowdfunding platform Seeds is opgezet door Dialogues Incubator, de innovatiedochter van ABN Amro. Maar liefst 168 investeerders gaan met yuno in zee.
Yuno-producten als de WackoWaves (chips bestaande uit 95 procent groente) en FreakyFruits (snoep bestaande uit 76 procent fruitsap) worden verkocht op zo’n 800 locaties in Nederland, waaronder de supermarkten van Albert Heijn, Plus, C1000, Hoogvliet, Dirk v/d Broek en Dekamarkt.
Lees ook:
- Yuno zoekt investeerders via crowdfunding (25 mei 2012)
- Gezondere chocoreep volgend jaar op de markt (20 december 2011)
- Vraag naar gezond kidsfood stijgt (25 november 2011)
- Yummm! vindt partners en verhuist (22 maart 2011)
- Yummm! en Smart Choice winnen prijs (2 juli 2010)