NieuwVers Foodtruck promoot gezonde voeding

7 januari 2013

AMSTERDAM - Urgenda trekt de komende maanden met de splinternieuwe NieuwVers Foodtruck door Nederland om in steden en bij winkels NieuwVers eten te promoten. De truck is tot 10 januari te bekijken op de Horecava.

NieuwVers staat voor lekkerdere, betere en gezondere producten, gemaakt met zorg voor mens, dier en milieu. "NieuwVers is de beweging voor het nieuwe eten. Ze verbindt producenten die voorop lopen met consumenten die het anders willen. Alleen als deze twee gaan samenwerken, kunnen er echt dingen veranderen", aldus initiatiefnemers Urgenda en Foodlog.

Vanuit de Foodtruck serveert chefkok Berdien Siere op de Horecava onder meer Pure Graze rundvlees van 100 procent  grasgevoerde koeien, revolutionair brood van Zeeuwse tarwe en Oosterscheldewater, de Dutch Weed Burger, gemaakt van algen en zeewier, seizoensgroenten van Willem & Drees, de ‘beste appel van Nederland’ Dalinco, varken dat gevoerd is met het eiwitrijke gewas lupine en mr. Dip, een dipsaus uit een potje dat kan tippen aan vers.

Elke dag verzorgt NieuwVers van 13.30 tot 14.30 uur speciale kookdemonstraties op het paviljoen PUUR. Ook kunnen Horecava-bezoekers kennis maken met de producenten van NieuwVers. Op maandag is dat appelteler Harrie van den Elzen (Dalinco), op dinsdag varkenshoudster Annechien ten Have (lupinevarken), op woensdag Marcel Spelt (bakker) en op donderdag Ado Bloemendal (Pure Graze). Zij gaan graag het gesprek aan met de Horecava-bezoekers over smaak, herkomst, productiewijze en consumentenbetrokkenheid

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?