Omzet Magnum doorbreekt 1 miljard euro

23 januari 2013

ROTTERDAM - IJsmerk Magnum is toegetreden tot de ‘1 miljard euro merken’. Daarmee komt de lijst met merken die een omzet van 1 miljard euro genereren bij Unilever op 14.

Dat meldt Unilever bij de presentatie van de jaarcijfers. Het segment ijs liet in het laatste kwartaal van 2012 dubbele groeicijfers zien, vooral door een toegenomen volume.

De toename kwam vooral door Magnum Infinity en de recente introductie van de ijsjes in landen als de Filippijnen.

IJsmerken Cornetto en Max groeiden ook sterk in 2012. Ben & Jerry’s presteerde ook goed, al had dat merk met name in de VS te maken met zware concurrentie.

Bij de drankendivisie deed vooral Lipton het goed, gevoed door het succes van theezakjes in Turkije en de herintroductie van het merk in Rusland.

Lipton en Magnum zijn, net als Knorr, Heartbrand (Ola en verwante merken), Flora/Becel, Rama/Blue Band en Hellmann's, de foodmerken van Unilver die een omzet van meer dan 1 miljard euro halen.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?