Grolsch wordt net als de biermerken Peroni en Meantime verkocht aan Asahi. Bierconcern AB Inbev is akkoord gegaan met het bod van de Japanse brouwer. De Asahi Group bood in februari 2,6 miljard euro voor de biermerken. Het betekent de grootste overname van het bedrijf ooit.
Grolsch, het Italiaanse Peroni en het Engelse Meantime zijn eigendom van SABMiller. Doordat SABMiller wordt overgenomen door AB Inbev, moet het nieuwe fusieconcern enkele onderdelen afstoten. De overname door Asahi is nog wel afhankelijk van de doorgang van de fusie tussen AB Inbev en SAB Miller. Dit wordt in de tweede helft van 2016 verwacht. De overname van Grolsch, Peroni en Meantime moet nog worden goedgekeurd door de Europese Commissie.
Asahi is marktleider in Japan met vorig jaar een omzet van zo’n 14,4 miljard euro.
Lees ook:
- Asahi wil Grolsch overnemen (11 februari 2016)
- SABMiller zet Grolsch in de verkoop (1 december 2015)
- AB Inbev neemt SAB Miller (Grolsch) over (14 oktober 2015)