Alle 53 partners van de Nationale Week Zonder Vlees bekend

23 januari 2018

De eerste Nederlandse editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 5 tot en met 11 maart. Aan de campagne doen 53 bedrijven vanuit de food- en non-food industrie mee, waaronder 9 retailers.

Bij de bekendmaking van de Nationale Week Zonder Vlees begin januari waren 43 partners onderdeel van de campagne. De afgelopen twee weken kwamen hier nog 10 bedrijven bij. Dit zijn Aldi, Coop, Jumbo, Makro, Heinz, Honig, Zonnatura en de startups Chef Thor, Fruitfunk en Saus.Guru.

De initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees is Isabel Boerdam, bekend van het foodblog en boek De Hippe Vegetariër. Boerdam: “Mijn uitgangspunt was om 50 partners te vinden die als collectief de campagne zouden dragen. Dat is gelukt. Bedrijven van groot tot klein, food- en non-food hebben zich aangesloten, waaronder ook diverse retailers.” Aansluiten bij de campagne is niet meer mogelijk.

De partners van De Nationale Week Zonder Vlees zijn: Albert Heijn, Aldi, Becel, BioBrass, BioToday, Bolletje, Bonduelle, Chef Thor, Coop, Deen, Deli2Go, Ekoplaza, Eosta, Fruitfunk, Garden Gourmet, GoodBite, Grand’Italia, Green Protein Alliance, HAK, Heinz, Honig, Iglo, Jumbo, Knorr, Lassie Rijst, Maggi, Makro, Maza, Moonen packaging, Natuurwinkel, Nuts about Nature, Oesterzwammen Vereniging, Oil & Vinegar, Olijck, Peak’s Free From, Peulvruchten.nl, Philips, Professor Grunschnabel, Purple Bee Hive, Quorn, Saus.Guru, Smaakt, Sodexo, SoFine Foods, SPAR, Struik, Unox, Veann, Verse Oogst, Vezet, Vivera, Willem & Drees en Zonnatura.

Altijd op de hoogte blijven?