Albert Heijn stopt met AH Puur&Eerlijk. In plaats daarvan komt de retailer met AH Biologisch. De producten in de Puur&Eerlijk-lijn krijgen een nieuwe verpakking met daarop de nieuwe eigen merknaam AH Biologisch. Ook wordt dit assortiment verder uitgebreid.
Albert Heijn zegt dit jaar de focus te willen leggen op biologisch. Eén op de drie huishoudens geeft aan vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen daarbij, stelt de retailer.
AH begon in 1998 als eerste Nederlandse supermarkt met een biologisch eigen merk. “Dankzij deze koers verkoopt we op dit moment van alle reguliere supermarkten de meeste duurzame producten.” AH Puur&Eerlijk startte in 2009 voor producten met ‘extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu'.
Meer aandacht
Biologische producten van Albert Heijn zijn dus voortaan te herkennen aan de verpakkingen, maar ook aan groene kaartjes bij de schappen. Ook krijgen de biologische producten meer aandacht in de Bonusfolders en in Allerhande.
De fairtrade-, ecologische- en scharrelproducten en duurzame vis blijven gewoon beschikbaar bij Albert Heijn, en zijn herkenbaar aan het onafhankelijke keurmerk op de verpakkingen.
De nieuwe AH Biologisch-verpakkingen komen vanaf deze week geleidelijk in de schappen. Dit gebeurt de komende maanden gefaseerd. Tegelijkertijd wordt Puur&Eerlijk de komende maanden afgebouwd.
Assortiment breidt uit
AH Biologisch omvat verse en houdbare producten: van appels, melk en chocolade tot aan babyvoeding, verse soepen en wijn. Het assortiment wordt bovendien uitgebreid met 120 nieuwe producten, zoals verse soepen en quiches, crackers, thee, kazen, quinoa, vruchtensiropen, vers vlees en fruit.
In totaal bestaat het AH Biologisch-assortiment straks uit bijna 500 producten. Samen met de biologische producten van A-merken en specialistische biologische merken biedt de retailer dan in totaal 1.200 biologische producten aan. Dit aantal wordt in de loop van 2015 nog verder uitgebreid.
Lees ook:
- AH heeft meeste producten met duurzaamheidskeurmerk (1 oktober 2014)
- Biologische bestedingen boven miljard euro (8 oktober 2013)
- AH vervangt budgetmerk Euro Shopper (11 april 2013)