Akzo wint Belgische innovatieprijs

20 februari 2007

BRUSSEL - Akzo Nobel Salt heeft met Jozo Zout & Peper mix een Golden Archer gewonnen. De Golden Archers worden uitgereikt voor de meest innovatieve food en non-food producten op de Belgische markt.

Deze Belgische distributieprijzen worden jaarlijks uitgereikt door het Koninklijk Belgisch Comité voor de Distributie en haar tijdschrift ‘Distributie Vandaag’. Belangrijke criteria zijn innovatie, kwaliteit en inspelen op verwachtingen van de consument. De jury bestaat uit zo’n 250 in- en verkoopdirecteuren van Belgische distributiebedrijven.

Jozo Zout & Peper mix, een mengsel van zeer zuiver zout en fijne gemalen zwarte peper, won in de categorie ‘smaakmakers – kruiden en culinaire benodigdheden’. Volgens de jury combineert de mix gebruiksgemak en goede smaak. Het speelt in op de stijgende vraag naar convenienceproducten. De zout- en pepermengeling wordt geprezen als ‘sterk innovatief product, gebaseerd op een nieuw concept dat briljant is in zijn eenvoud.’

De verkoop was vorig jaar een groot succes. Ook in België waar het net in de schappen ligt, zijn de eerste signalen positief. Het product wordt verder gepresenteerd op de komende Sial-beurs in Parijs.

Lees ook:
Vitamini’s winnen Innovation Award (13 februari 2007)

Ad van Geloven beste fabrikant (10 januari 2007)

Award voor in theepot bloeiende thee (9 januari 2007)

Altijd op de hoogte blijven?