Albert Heijn stapt in babyvoeding

9 februari 2007

 

ZAANDAM - Albert Heijn stapt in babyvoeding. De retailer gaat daarmee de concurrentie aan met A-merken als Numico, Nestlé en Abbott.

 

 

De supermarktketen komt met een huismerk om gezinnen met baby's en peuters naar de winkels te lokken. AH zei vrijdag een aanzienlijk lagere prijs te bieden dan de concurrentie.

 

 

Numico is naar eigen zeggen marktleider in Nederland. Verder is er nog een aantal kleinere spelers op de markt, zoals Nestlé en Abbott. Ook Kruidvat verkoopt sinds anderhalf jaar babyvoeding.

 

 

Een gemiddeld kind eet volgens Albert Heijn drie tot vier potjes babyvoeding per week. Jaarlijks worden er 45 miljoen potjes verkocht. Het huismerk van Albert Heijn ligt vanaf maandag in de schappen. De illustratie is dan ook een montagefoto.

 

 

Lees ook:
Nutricia-reclame misleidend (1 februari 2007)

 

 

Kruidvat wint hoger beroep in babyvoeding-ruzie (26 oktober 2006)

 

 

 

Bron: ANP

 

Altijd op de hoogte blijven?