Albert Heijn gaat een suikerreductie doorvoeren in het eigen merk frisdrank en sappen voor kinderen. Ook introduceert de supermarkt nieuwe gezondere producten en een nieuwe versie van de Friswijzer.
Suikerreductie
In meer dan 40 producten verlaagt Albert Heijn het suikergehalte. Zo wordt het suikergehalte in alle AH Frisse Fruitdrank en AH Djoezz met 30 procent verlaagd. Vorig jaar begon Albert Heijn met de suikerreductie. Toen verlaagde de supermarkt het suikergehalte in zo'n honderd producten die worden gekocht door gezinnen met kinderen.
Droomwater
Naast de suikerreductie, voegt Albert Heijn ook veertien gezondere nieuwe producten toe aan het assortiment. Twee daarvan zijn Droomwater en AH Natuurlijk mineraalwater. Deze producten spelen in op het advies van veel scholen aan ouders om kinderen water mee te geven. Bij het openen van een pakte AH Natuurlijk mineraal water komen de vinnen van Wally de Walvis te voorschijn. Van het pakje Droomwater kunnen kinderen iets knutselen.
Friswijzer
Albert Heijn introduceerde op vorig jaar de friswijzer bij het frisdrankschap. Deze hangt nu ook bij het schap met frisdrank voor kinderen. Deze wijzer toont op een makkelijke manier hoeveel suiker een product bevat. Ook geeft de wijzer aan of het product met suiker, kunstmatige zoetstoffen of van natuurlijke oorsprong is gezoet. In één oogopslag ziet de consument of een product geen suiker (geel), laag in suiker (donkergeel), midden in suiker (licht oranje) of een hoog suikergehalte (donker oranje) bevat.
Lees ook:
- Foodwatch: drinkpakjes voor kinderen zijn suikerbommen (24 mei 2017)
- Coca-Cola introduceert Sprite zonder suiker (13 maart 2017)
- Nestlé haalt suiker uit producten Europa (28 februari 2017)